UWAGA! Forum zostanie zarchiwizowane 31 lipca 2018r. Zapraszamy do grupy na Facebooku.

19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Założenie tematu w tym dziale, zgłoszenie swojej obecności na spotkaniu w tym dziale, a także wzięcie udziału w spotkaniu ogłoszonym w tym dziale bez zgłaszania swojej obecności - wszystkie te działania są równoznaczne z akceptacją zasad i regulaminu spotkań ustalonego przez środowisko ASGBielsko i dostępnego na forum.

Moderator: Summon

19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Wto Lut 21, 2017 10:55 am

Na początek: Rozgrywka została zbudowana w oparciu o mechanikę naszych wcześniejszych "Posterunków", z urozmaiceniami w postaci kart fabularnych oraz killcountera - wszystko to będzie miało wpływ zarówno na sam przebieg jak i ostateczny wynik rozgrywki.

Samo spotkanie powinno się cechować sporą dynamiką, ale równocześnie koniecznością pokonywania różnych dystansów w stosunkowo wymagającym terenie leśnym.

Organizatorzy nie będą brali udziału w rozgrywce. W zamian, jako sędziowie gry, będą kontrolowali poczynania graczy znajdujących się w terenie, a także robili fotki i dbali o dobre humory zgromadzonych.


POSTERUNKI - edycja specjalna, jubileuszowa ;)

Ramy czasowe:

0800H-0920H: Czas na przyjazd, znalezienie miejsca parkingowego (powinno wystarczyć na około 40 samochodów!) i przygotowanie się do rozgrywki. Po przyjeździe należy udać się do stanowiska rejestracji i chronowania replik (zostanie wskazane przez osobę nadzorującą parkowanie).
0920H-0940H: Przyspieszona odprawa, odpowiedzi na pytania, dopowiedzenie szczegółów.
0940H-1000H: Czas na rozejście się do baz i ostateczne przygotowanie do rozgrywki.
1000H-1500H: Czas trwania rozgrywki.
1500H-1700H: Ognisko integracyjne dla chętnych, prowiant we własnym zakresie.
1530H: Ogłoszenie wyników spotkania.

Cel rozgrywki:

Celem rozgrywki jest zdobycie większej ilości punktów niż drużyna przeciwna. Rozgrywka polegać będzie na zdobywaniu i kontrolowaniu posterunków (podobnie jak w grach serii Battlefield, itp.). W terenie znajdować się będzie 6 posterunków możliwych do przejęcia. Każda minuta utrzymywania dowolnego z posterunków jest warta 1 punkt. Oznacza to, że do zdobycia jest pula 1800 punktów (6 posterunków x 300 minut czasu gry).

Oprócz tego, sędziowie gry prowadzić będą killcounter na podstawie ilości respawnów dla każdej ze stron. Wyeliminowanie gracza drużyny przeciwnej także warte jest 1 punkt.

Ponadto, zdobyć będzie można karty akcji "Zdobycz", których doniesienie na respawn główny zwiększy pulę zdobytych punktów (+50 za kartę).

Oznacza to, że w głównej mierze o wyniku rozgrywki zadecyduje czas utrzymania punktów. Mniejszy wpływ na punktację będą miały natomiast ilość wyeliminowanych przeciwników przez każdą ze stron oraz ewentualny efekt kart akcji.

Mechanika rozgrywki:

Głównej bazy każdej ze stron NIE DA SIĘ przejąć. Zabronione jest podchodzenie do baz głównych na odległość mniejszą niż 50 metrów jak i otwieranie ognia w kierunku bazy. Z samej bazy i jej najbliższego otoczenia można natomiast otworzyć ogień do przeciwników (ma to wykluczyć możliwość blokowania bazy przez dowolną ze stron).

Przejęcie posterunku następuje według podanych poniżej zasad i kolejności. Na każdym z posterunków znajdować się będzie stacja z flagami.

- najpierw należy zrzucić flagę przeciwnika (nie dotyczy sytuacji, w której posterunek jest neutralny - na początku rozgrywki jak i po użyciu odpowiedniej karty)
- wówczas wetknąć własną flagę do stacji (UWAGA: dopiero w tym momencie uznaje się stację za przejętą)
- należy pobrać kartę akcji, jeśli ta jest dostępna (nawet jeśli gracz otrzymał trafienie po wetknięciu swojej flagi, zanim zdążył zabrać kartę)

Jeśli gracz zostanie trafiony zanim wetknie swoją flagę do stacji, przed udaniem się na respawn powinien założyć na stacji flagę przeciwnika, jeśli zdążył ją zrzucić.

Czasy przejęcia posterunków będą na bieżąco kontrolowane i notowane przez sędziów gry.

Respawny:

W głównej bazie respawn dla graczy trwa 5 minut od momentu wejścia do bazy.

Na terenie posterunków respawn trwa zaledwie 10 sekund, ale na poniższych zasadach:
- posterunek musi znajdować się pod kontrolą własnej drużyny;
- po dotarciu na znajdujący się przy nim respawn należy podnieść do góry obie ręce, trzymając w nich czerwoną szmatę;
- należy odliczyć 10 sekund, po czym można opuścić ręce, schować czerwoną szmatę i wejść do rozgrywki.

UWAGA: Jeśli w trakcie odliczania czasu gracz zostanie trafiony (!) lub strona utraci kontrolę nad posterunkiem, należy przerwać próbę respawnu i udać się na inny posterunek.

Na każdym posterunku można tylko jeden raz spróbować respawnu podczas jednego cyklu "bycia martwym". W każdej chwili gracz może zdecydować o udaniu się do bazy głównej, gdzie respawn trwa 5 minut bez dodatkowych warunków.

UWAGA: Podczas "bycia martwym" dopuszczona jest krótka komunikacja radiowa pozwalająca ustalić czy konkretny posterunek znajduje się pod kontrolą. Zabrania się wdawania w szczegóły dotyczące sytuacji na konkretnym posterunki. Przykład dopuszczalnej rozmowy:

A: Posterunek czwarty, posterunek czwarty, tutaj martwy gracz. Jaki status posterunku, odbiór.
B: Martwy graczu, tutaj posterunek czwarty. Jest pod naszą kontrolą, odbiór.
A: Posterunek czwarty, przyjąłem. Bez odbioru.

Medycy:

Każda strona będzie posiadała po jednym medyku na każde pełne 10 osób. Ten stan może się zwiększyć dzięki zdobytym kartom akcji.

Medyk leczy poprzez przytrzymanie ręki na ramieniu trafionej osoby przez 10 sekund. Czas ten liczy się dopiero po schowaniu czerwonej szmaty przez rannego gracza!

Medyk ma nieograniczoną ilość "uleczeń", jednak każdego gracza przed śmiercią uleczyć można tylko jeden raz. Drugie trafienie (w trakcie leczenia lub po uleczeniu) tego samego gracza oznacza jego śmierć.

W trakcie leczenia zarówno ranny jak i medyk są wrażliwi na ostrzał, a sami nie mogą strzelać.

Trafionego medyka uleczyć może tylko inny medyk.

Czas na uleczenie trafionej osoby to 5 minut - po tym czasie gracz się wykrwawia. Jeśli w pobliżu nie ma medyka, gracz może w każdej chwili zadecydować o udaniu się na respawn.

Karty akcji, mechanika:

Na każdym posterunku znajdować się będzie 6 kart akcji o różnym działaniu. Karty te zdobywa się poprzez przejęcie posterunku, do wyczerpania puli kart.

Karty użyć można w dowolnym momencie (z wyjątkiem karty "Zdobycz"), także będąc martwym. W celu użycia karty, należy poinformować we wskazany sposób (PMR, GSM) organizatora, podając mu kod zapisany na karcie.

Karty są jednorazowego użytku.

Ze względu na mechanikę działania tego systemu, karta zaczyna działać możliwie natychmiastowo, jednak maksymalnie do 5 minut od momentu podania informacji.

Jeśli efekt karty dotyczy posterunku, gracz podaje organizatorowi numer posterunku, który go interesuje.

O użyciu i efekcie kart akcji informują sędziowie gry.

Karty akcji, efekty:

a) Napalm: każdy gracz znajdujący się w promieniu 50 metrów od wybranego posterunku ginie bez możliwości uleczenia i musi udać się na respawn. Dodatkowo, posterunek staje się więc neutralny (sędzia gry zdejmuje flagę).

b) Medyk: możliwość wyboru dodatkowego medyka - aby sfinalizować, wybrany gracz musi udać się do bazy głównej i odebrać opaskę medyka.

c) Duch: natychmiastowe przejęcie wybranego posterunku, bez względu na obecną sytuację na nim (wykonuje sędzia gry).

d) Oblężenie: blokada respawnu głównego na 15 minut.

e) Zdobycz: tą kartę należy donieść do bazy głównej, aby zdobyć dodatkowe 50 punktów (gracz może przekazać kartę komuś innemu, ale w momencie śmierci gracza (gdy nie da się go już uleczyć), który ją przenosi - karta przepada!).

f) Broń biologiczna: wszyscy gracze w promieniu 50 metrów od wybranego posterunku zobowiązani są odczytać swoje karty "bio effect" i zastosować się do nich.

Oficjalne limity FPS, pirotechniki, tarcz, magazynków i amunicji:

<500 FPS (FULL AUTO)
500-600 FPS (SEMI AUTO)
600-700 FPS (BOLT ACTION)
<550 FPS (FULL AUTO dla replik typu M249, PK, itp.)
<550 FPS (FULL AUTO dla replik typu RPK, MG36, L86, itp. - wyłącznie podczas używania repliki opartej na dwójnogu)

Posiadając replikę główną powyżej 500 FPS konieczne jest posiadanie słabszej repliki bocznej i używanie jej na bliskim dystansie (z zachowaniem zdrowego rozsądku).

Silent kill poprzez dotknięcie przeciwnika w ramię. Brak deklaracji strzału (czyli strzelamy z każdej odległości, jeśli oczywiście posiadana replika na to pozwala).

Repliki HP są dozwolone, jednak pomiar energii prowadzony będzie na kulkach docelowych.

Zakaz używania magazynków typu hi-cap. Magazynki box/drum dopuszczone wyłącznie dla replik wsparcia.

Brak limitów amunicji.

Zakaz używania tarcz balistycznych.

Kategoryczny zakaz używania jakiejkolwiek pirotechniki, w tym granatów hukowych zasilanych CO2.



Po zapoznaniu się z podanymi wyżej zasadami rozgrywki, można zapisywać się pod podanym linkiem:

https://goo.gl/forms/Qs0awed0TpWNpmII2

Lista obecności będzie regularnie aktualizowana i dostępna pod tym linkiem:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Uwaga: limit graczy to 100 osób.

Zapraszamy do odwiedzenia naszego profilu na Facebooku.

Link do zgody dla osób niepełnoletnich (16-17 lat):

https://drive.google.com/file/d/0B2BG9d ... sp=sharing

Zdjęcia terenu:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

W trakcie rejestracji będzie można dobrowolnie wrzucić jakieś drobniaki do puchy na poczet pokrycia kosztów organizacyjnych.

Zapraszamy :).
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft

Re: 19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Czw Mar 02, 2017 10:25 am

Na dzień dzisiejszy mamy zapisane 25 osób :).
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft

Re: 19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Wto Mar 07, 2017 11:46 am

Już ponad 40 osób ;).
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft

Re: 19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Śro Mar 08, 2017 1:09 pm

Wychodząc naprzeciw dzisiejszym trendom szybkiego dostępu do informacji - w pierwszym poście wrzucone wszystkie szczegóły ;).

I jeszcze z uwagi na dużą ilość tekstu, wersja tl;dr dla opornych:

Chcesz się postrzelać w wymagającym leśnym terenie z wieloma fajnymi ludźmi i masz czas 19.03? To klikaj:
https://goo.gl/forms/Qs0awed0TpWNpmII2
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft

Re: 19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Pon Mar 13, 2017 9:24 am

Uwaga! Trzy ważne informacje.

Po pierwsze: po ogłoszeniu wyników rozgrywki przeprowadzimy kilkuminutowy konkurs. Tematyka? Można się domyślać :). Dla zwycięzcy przypadnie drobna pamiątka od nas, oraz dzięki uprzejmości kolegów z Bunkier Wojkowice, także trzy darmowe wejściówki na któreś z otwartych spotkań tam organizowanych. Jeśli ktoś nie miał do tej pory okazji bawić się w tym fenomenalnym miejscu, to będzie miał ku temu świetną okazję. A osoby, które już tam bywały? Ich zapewne nie trzeba będzie do tego zachęcać :).

Po drugie: pamiętajcie, że punktualnie o godzinie 9:20 startuje odprawa. Nie możemy czekać na spóźnialskich, gdyż mechanika rozgrywki wymusza na nas start o określonej godzinie. Proponujemy więc, by przyjeżdżać na miejsce odpowiednio wcześniej, by zdążyć się przygotować. Im później ktoś przyjedzie, tym też jest mniejsza szansa na znalezienie bliskiego miejsca parkingowego.

Po trzecie: ponieważ musimy wszystko odpowiednio przygotować, zapisy na rozgrywkę będą trwać do piątku włącznie. Po tym terminie nie będzie już można się zapisać.
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft

Re: 19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Śro Mar 15, 2017 5:58 pm

Niemal 80% listy już zapełnione, a do końca zapisów zostały 2 dni :).

Mapy dla uczestników już przygotowane, ściągawki z zasad także. Karty na wykończeniu, stacje przygotowane, ekipa zmobilizowana. Zostaje nam dokończenie szczegółów, przygotowanie się pod kątem organizacyjnym, ostateczne ułożenie listy graczy i... czekanie na niedzielę :).

UWAGA: wszystkim niepełnoletnim przypominamy o konieczności wypełnienia zgody według wzoru dostępnego pod tym linkiem:
https://drive.google.com/file/d/0B2BG9d ... sp=sharing

Inne formy i rodzaje zgody nie będą mogły zostać zaakceptowane.
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft

Re: 19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Pią Mar 17, 2017 10:22 am

UWAGA!

Mamy prawie komplet! :)

Zapisy do Niebieskich wstrzymane, w Czerwonych zostały DWA miejsca.

Jeśli zapisze się ktoś więcej, to trafi na listę rezerwową. Gdyby ktoś chciał zrezygnować, bardzo proszę by dał znać, najlepiej jeszcze dzisiaj.

Post z podsumowaniem i informacja o ostatecznym kształcie stron konfliktu pojawi się jutro.
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft

Re: 19.03.2017 Goleszów: 10-lecie RQS Airsoft

Postprzez LogaN » Pią Mar 17, 2017 10:44 am

Komplet - 100 osób zapisanych!
RQS Airsoft:
https://www.facebook.com/rqsairsoft/


CTF, podkładanie bomby i inne banały, nawet najładniej opisane, to NIE scenariusze!
Awatar użytkownika
LogaN
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2934
Rejestracja: Czw Kwi 05, 2007 10:16 am
Miejscowość: Bielsko-Biała
Ekipa: RQS Airsoft


Wróć do Spotkania ASGBielsko

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron