Portal ASG Bielsko!

Snajper - taktyka.

Tu można dyskutować na temat taktyki każdego rodzaju, również stosowanej w airsofcie (a właściwie przede wszystkim).

Snajper - taktyka.

Postprzez Majo » Pon Lis 20, 2006 3:08 pm

Jak w temacie. Nie wklejacie zadnych linkow. Wazne sa wasze osobiste sugestie/zdania/uwagi/mysli nieprzemyslane/.mysli przemyslane ;) itd.
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
Awatar użytkownika
Majo
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 147
Rejestracja: Pon Sie 07, 2006 6:35 am
Miejscowość: Cieszyn

Postprzez Monty » Pon Lis 20, 2006 3:42 pm

Co ja tu mogę napisać jak Ty już pewnie wszystko wiesz? :wink: Ale jeśli chodzi o mnie to snajper powinien przedewszystkim dbać o to aby pozostać niewidocznym. Oczywistym jest chyba aby zakrywać całą powierzchnię ciała kolorami lub elementami krajobrazu. Wg mnie najważniejsze jest dobre zamaskowanie twarzy i reszty głowy oraz rąk gdyż to przeważnie nimi jesteśmy skierowani w kierunku nieprzyjaciela. Moźna np. włożyć jakąś mini siatkę masukjącą, która niedość, że wtapia się kolorystycznie w otoczenie to jeszcze rozmywa sylwetkę. Przyokazji warto też mieć dobre buty (moje lubią ''skrzypieć'' ktoś wie czemu i jak można temu zaradzić?). Snajper powinien się przemieszczać b. ostrożnie i uważnie, wpatrując się w otoczenie b. dokładnie. Chwilowo to tyle odemnie później jeszcze troche dopisze, chyba, że mnie ktoś ubiegnie i zrobi bardziej nukowy wywód :D
Utrinque Paratus!
Image
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Monty
Bunker Builder
Bunker Builder
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 730
Rejestracja: Czw Sie 17, 2006 9:25 pm
Miejscowość: znik
Gadu-Gadu: 5397779

Postprzez Chupacabra » Pon Lis 20, 2006 4:23 pm

Raczej nie bawię się w snajpera, bo AEGi z reguły na większą odległość są celne tylko przy ogniu automatycznym ;) Ale z obserwacji wiem, że (tak jak wspomniał Monty) snajper powinien szczególnie zadbać o kamuflaż. Najlepiej ghillie + masa krzaczków z terenu, na którym się przebywa, jednak ze względu na to, że zrobienie ghillie trochę kosztuje i jest czasochłonne, to wystarczy zwykły mundur + farba na twarz/szyję/dłonie +... masa krzaczków ;) Bardzo ważne jest maskowanie broni - nie musi być ładne, ale musi ukryć czerń karabinu, bo kolor czarny bardzo rzadko występuje w naturze, przez co w lesie cholernie go widać. Najłatwiej okleić taśmą klejącą (szybko i tanio, a efekt lepszy niż by się wydawało), można też uszyć coś z materiału, ale z autopsji wiem, że jest to czasochłonne (przynajmniej jeśli ma to dawać efekt rozmycia kształtu) ;) Maniacy skradania się powinni zadbać o "wyciszenie się", czyli zabezpieczyć wszelkie metalowe zaczepy w oporządzeniu taśmą klejącą lub usunąć je i przyszyć sznurki, w manierce nosić full wody, a magazynki tylko low-capy lub mid-capy, ale częściej to gałązka pod butem zdradza obecność snajpera niż kulki w magu, więc nie jest to priorytetowa sprawa.

Należy poruszać się raczej powoli, zawsze lekko schylony lub czołgając się, o ile to możliwe trzymać się cienia. Nigdy nie wchodzić na otwarty teren, jeśli tylko jest inna możliwość. Dokładnie badać teren, obserwować wroga, szukać słabych punktów. Opracować trasę ucieczki, zająć pozycję i STRZELAĆ! Jak się zrobi gorąco to skorzystać z ustalonej wcześniej trasy, aby nie błądzić w terenie, który przeciwnik może znać lepiej (chociaż w airsofcie z reguły wszyscy mają podobną wiedzę o terenie).

Ponadto o ile to możliwe, należy znaleźć sobie dobrego obserwatora (spottera), z którym jeździ się razem na strzelanki i działa się zawsze razem. Spotter powinien oczywiście być zakamuflowany równie dobrze jak snajper i powinien przestrzegać tych samych zasad. Wyposażenie spottera powinno zawierać AEGa i dobrą lornetkę, wskazane jest aby utrzymywał kontakt radiowy ze snajperem. Alternatywnie zarówno snajper, jak i spotter, mogą mieć karabin snajperski + AEGa (tzn. każdy z nich będzie takim "2 w 1"). Zależnie od misji tylko jeden z nich strzela, albo obaj nawalają do wszystkiego co się rusza (jeśli trzeba wszystkich po prostu wybić). W rzeczywistości też tak jest, że snajper raz strzela, a raz obserwuje.

No i to chyba wszystko co mogę na ten temat napisać. Jak mi się coś przypomni to dopiszę.
Image
Awatar użytkownika
Chupacabra
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 933
Rejestracja: Czw Lip 06, 2006 2:36 pm
Miejscowość: Fort Stewart, GA
Gadu-Gadu: 3223187

Postprzez Barracuda » Pon Lis 20, 2006 7:32 pm

hmmm raczej nie ma co dodawać, jednakże wyraże opinie w tej sprawie. Moim zdaniem snajper w ASG powinien zarówno ściągać cele z daleka, ale przedewszystkim stanowć oko zespołu. Prowadzić ich z lepszej pozycji do ataku, informująć (radiowo) o poczynaniach wroga, osłaniać, na bieżąco informować o przebiegu sytuacji, zapobiegać friendly fire, itp...
Kto ty jesteś? Polak mały. Jaki herb twój? krzyż złamany. Kto cię
rodził? zawierucha. Co cię czeka? gałąź sucha
Awatar użytkownika
Barracuda
Specialist
Specialist
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 331
Rejestracja: Sob Lip 08, 2006 11:50 am
Miejscowość: Fort Lewis, Washington

Postprzez wilk156 » Pon Kwi 09, 2007 6:37 pm

hmm... chyba wszystkie aspekty tematu zostały poruszone ale mam jeszcze kilka które moim zdaniem są warte uwagi. Rolą zespołu snajperskiego (składa się on w zależności od głównego uzbrojenia od 2-3 osób) jest rozpoznanie terenu, działania dywersyjne na tyłach wroga, a także wsparcie ogniowe poszczególnych oddziałów w natarciu (często na kilka fireteamów przypada zespół snajperski). Należy jednak pamiętać że snajper musi być mobilny i szybki a także dobrze przystosowywać się do terenu w którym działa. Rola obserwatora jest elementem niezbędnym gdy działamy jako zespół dywersyjny, jego zadania w przypadku działań mających na celu wsparcie ogniowe mogą się skupić na koordynacji działań.
Jeżeli chodzi o ASG podstawowym zadaniem zespołu snajperskiego lub samego strzelca powinno być wsparcie ogniowe oddziałów szturmowych. Działania rozpoznawcze sprawdzą się tylko na większym terenie. W ASG największym zadaniem strzelców powinno być szybkie przemieszczanie i prowadzenie ognia z różnych stron.

Co do kamuflażu pamiętajmy że nie powinien on ograniczać mobilności snajpera. co do wyposażania obserwatora w elektryka skłaniam się do wyposażenia go w broń krótką której używałby w niebezpiecznych chwilach. Pamiętajmy że obserwator pełni rolę analityka który pomaga snajperowi w prowadzeniu ognia i szuka celów i niebezpieczeństw, a nie stanowi roli dodatkowego strzelca.
Od Pałaców Montenzumy po plaże Trypolisu
Będziemy walczyć na morzu, lądzie i w powietrzu.
Walczyć o wolność i ład z honorem,
My, dumna piechota morska.

Hymn Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych
Awatar użytkownika
wilk156
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 30
Rejestracja: Nie Paź 15, 2006 2:32 pm
Miejscowość: Wilkowice

Postprzez Chupacabra » Pon Kwi 09, 2007 11:11 pm

Rola obserwatora jest zależna od doktryny wojennej danej armii. W US Army obserwator przeważnie ma M16A2+M203 z celownikiem optycznym-noktowizyjnym AN/PVS-4, więc siła ognia jest dosyć duża, gdyż w przypadku wykrycia należy wyładować w przeciwnika maksymalnie dużo ołowiu lub TNT i jak najszybciej uciekać (w terminologii wojskowej: zerwać kontakt).

Czasami obserwator jest wyposażony w taki sam karabin jak strzelec, ale takie rozwiązanie ma wiele wad i jest raczej rzadkie. Postawowy problem przy takim wyposażeniu to właśnie zerwanie kontaktu z wrogiem. Poza tym drugi karabin snajperski raczej nie jest potrzebny, gdyż snajper powinien strzelać raz i nie poprawiać.

Inne zastosowanie karabinu snajperskiego to tzw. designated marksman (DM), czyli strzelec wyborowy przydzielony na stałę do drużyny piechoty. W odróżnieniu od snajpera, DM działa w większej grupie i raczej nie używa dodatkowego kamuflażu (co nie oznacza, że nie musi znać technik kamuflażu, bo każdy żołnierz powinien to opanować). Jego podstawowym zadaniem jest eliminowanie przeciwnika na dystansie przekraczającym zasięg zwykłego karabinu (przeważnie ponad 400 metrów). Często jego celem jest celowniczy karabinu maszynowego, grenadier, oficer lub saper wroga. Jeśli się nie mylę Armia Czerwona używa w ten sposób strzelców wyborowych. Od niedawna również USA aktywnie rozwija tę grupę żołnierzy.

Natomiast w ASG nadal sądzę, że elektryk jest dobrą bronią dla obserwatora. Bo im większa siła ognia, tym większa szansa wyrwania się spod ostrzału. Oczywiście jeśli brakuje dobrej broni, to AEG może zostać wysłany do innych zadań, ale w miarę możliwości snajper powinien mieć wsparcie broni automatycznej. Przy okazji broń krótka, o której wspomniał wilk156, jest zalecanym wyposażeniem praktycznie dla każdego, kto używa replik o dużej prędkości wylotowej (ze względów bezpieczeństwa) lub po prostu długich replik (ze względu na kłopoty w manewrowaniu np. w budynkach). Jeśli jednak zdecydujemy się na rolę strzelca wyborowego, to oczywiście nie ma obserwatora i trzeba polegać na sile ognia reszty oddziału.
Image
Awatar użytkownika
Chupacabra
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 933
Rejestracja: Czw Lip 06, 2006 2:36 pm
Miejscowość: Fort Stewart, GA
Gadu-Gadu: 3223187

Re: Snajper - taktyka.

Postprzez Stevo » Wto Sie 19, 2008 8:35 pm

Po części na własny użytek postanowiłem sporządzić zestawienie zasad, wskazówek i przemyśleń dotyczących roli snajpera w ASG po mojej dwuletniej karierze gracza Airsoft. Część z nich jest banalna, a może część i nie jest, część rzeczy też będzie powtórzona. W każdym razie fajnie, jeśli komuś się przydadzą. Myślę że znaczna część przyda się także w walce szturmowej.

Sniper Guide by Stevo

Camouflage (kamuflaż)

  • Ghille najbardziej przydatne wtedy gdy chcesz leżeć w jednym miejscu kupę czasu. Podczas poruszania się niestety troszkę ogranicza takiego mobilnego snajpera. Dużo praktyczniejszy, przynajmniej w asg jest jakiś Bush Rag, kryjący głowę i ramiona. W sumie i tak chcemy "wystawiać na widok" tylko te części ciała.
  • Kamuflaż broni - bardzo ważna sprawa. Minimum to pomalowanie broni - nieważne jak - byle zniwelować tę bronio-podobną czarną plamę. Wg. mnie ideał to kupa juty na karabinie + troszkę roślinności, oczywiście dostosowanej do terenu gdzie mamy zamiar uwić sobie snajperskie gniazdko.
  • Flash killer - must be - nie raz już znalazłem nieprzyjaciela po odblasku celownika gdzieś w krzakach.
  • Gęba i każdy odkryty kawałek skóry powinien być pokryty farbą maskującą - może i masz ghille, ale Twoja facjata będzie się świeciła jak cholera.
  • Nie rozmawiaj na głos, mów zawsze szeptem, używaj sms'ów jeśli możesz by informować dowództwo, wycisz telefon komórkowy. Na nieprzyjaciela możesz się natknąć w najbardziej zdalnej lokacji - lepiej byś Ty usłyszał go pierwszy.
  • Wycisz wszystkie dzwoniące, stukające, hałaso-robiące elementy sprzętu. Używaj tylko mid/low capów - nasmarowanych i przetestowanych.
  • Wycisz replikę - używaj wyciszonych głowic tłoka i cylindra, tłumików, karabinów gazowych itd.
Sniping Spot (miejsce do prowadzenia ostrzału)

  • Unikaj drzew, obok nich przeciwnik w pierwszej kolejności będzie Cię szukał
  • Unikaj dachów budynków, wież itd. Podobnie jak wyżej, dodatkowo trudniej rozbić kształt sylwetki na tle nieba i w kontraście do równej krawędzi osłony.
    Jeśli chcesz użyć budynku jako stanowiska snajperskiego, usadów się na jednym z wyższych pięter, lecz możliwie nie na ostatnim. Pozostań maksymalnie w głębi pomieszczenia i wybierz najciemniejsze jakie znajdziesz. Opracuj plan ucieczki bądź miejsce gdzie się ukryjesz jeśli zostaniesz osaczony. Jeśli masz Claymoora, zaminuj klatkę schodową. Jeśli nie, może chociaż załatw dzwoneczek na żyłce, byś wiedział że ktoś Cię zachodzi.
  • Wybieraj załamania w stokach wzgórz, niskie krzaki, trawę, głębokie liście, gęste krzaczyska, pokrzywy, możesz wleźć na gęste drzewo, pod zwalone drzewo, pod korzenie, do kanału i przykryj się jakąś blachą lub dyktą. Szukaj cienia. Wynajduj miejsca które być może nie dadzą Ci najszerszego pola ostrzału, ale będą bardzo trudne do zidentyfikowania przez przeciwnika. Gdy sam jesteś pod ostrzałem myśl gdzie szukasz wroga i samemu nie ukrywaj się w podobnych miejscach.
  • Zaplanuj drogę ewakuacji, pomyśl co byś zrobił gdybyś był swoim przeciwnikiem i natknął się na siebie.
  • Zadbaj o wygodę, w jakikolwiek Ci znany sposób. Ostatnie czego chcesz to wiercenie się, bo korzeń wrzyna Ci się w żebra. Miej pod ręką wodę, zapasowy magazynek, radio, jedzenie w nieszeleszczącym opakowaniu. Nic potrzebnego nie powinno być w kieszeniach zapinanych na rzepy. Załatw najlepsze okulary/gogle na jakie Cię stać - chyba nie chcesz ich przecierać leżąc na idealnie zakamuflowanej pozycji.
  • Po oddaniu strzału, jeśli chcesz się wycofywać, wycofuj się ostrożnie. Jeśli zrobiłeś wszystko w porządku, przeciwnik Cię nie widzi. Zbyt gwałtowny odwrót na pewno zwróci jego uwagę.
  • Będąc pod ślepym ostrzałem nie daj się sprowokować do ucieczki. Jeśli wróg nie strzela prosto w Ciebie to znaczy, że Cię nie widzi - nie zmieniaj tego. Co najwyżej ekstremalnie wolno się odczołguj. I tak gość pomyśli pięć razy zanim wyjdzie zza drzewa wiedząc że gdzieś tam jesteś.
  • Twoimi zabójcami są po kolei Ruch -> Hałas -> Kiepskie Maskowanie. Będąc na wrogim terytorium poruszaj się z najwyższą ostrożnością. Będą już na stanowisku ogranicz wszelki ruch do minimum. Ćwicz przy każdej okazji jak najbardziej bezgłośne poruszanie się, szczególnie w gęsto "zagałęzionym" terenie.

Target Acquire (dobór celu)

  • Pozwól spotterowi zająć bardziej dogodną pozycję do obserwacji terenu. Jeśli jesteś szczęściarzem, który współpracuje ze spotterem to mądrze to wykorzystaj. Ćwicz ze spotterem ile tylko dasz radę. Przećwiczcie werbalną lokalizację celu - spotter powinien w zwięzły sposób potrafić podać Ci dokładny opis celu i jego pozycji. Także spotter powinien podać Ci priorytet celu, kierunek wiatru tudzież poprawkę poziomą oraz szacowany dystans.
  • Jeśli nie masz spottera, postaraj się znaleźć pozycję która da Ci w miarę szerokie pole ostrzału, jednak nie kosztem kamuflażu. Wybieraj cele na podstawie ich ważności - vipy,dowódcy, ludzie niosący artefakty i medycy powinny iść na pierwszy odstrzał.
  • Nie musisz wystrzelać wszystkich. Zamiast tego nie zgniń ani razu.
  • Jeśli wspierasz inny oddział, eliminuj cele najbardziej zagrażające temu oddziałowi: snajperów, operatorów KM'ów, przeciwników dobrze osłoniętych względem czoła natarcia.
Taking enemy down (odstrzał nieprzyjaciela)

  • Nie celuj w głowę - nie tylko dlatego że nie wolno. Jeśli jesteś daleko a wróg usłyszy Twój strzał to instynktownie kucnie/padnie. Celuj więc w okolice brzucha.
  • Zawieś kawałek szmatki na spodziewanym torze ostrzału - pomoże Ci ocenić siłę wiatru. To niekiedy centymetry, ale te centymetry mogę Cię dzielić od trafienia.
  • Uczyń dystans 60-70m Twoim koronnym, naucz się go oceniać na podstawie krzyża Mil-Dot/Siatki Balistycznej/Celownika z dalmierzem optycznym. Na tym dystansie powinienś trafiać w sylwetkę człowieka przy 9/10 strzałach.
  • Używaj tylko ognia pojedynczego. Ekstremalnie trudno zlokalizować strzelca po jednym oddanym strzale. Ogień ciągły jest uzasadniony jedynie podczas szybkiej ewakuacji.
  • One shot - one kill - To Twój cel
  • Odczekaj pomiędzy kolejnymi strzałami. Szybki single to niby nie auto, ale wychodzi na to samo.
  • Staraj się w miarę możliwości poczekać na szum drzew, głośną rozmowę przeciwnika, odgłosy walki, wybuch granatu i wtedy oddaj strzał. Nawet po jednym strzale będzie dużo łatwiej Cię zidentyfikować gdy wokoło panuje martwa cisza. Stosowanie tej zasady podczas poruszania się także jest wskazane.
  • Nie ryzykuj, nie zmieniaj nagminnie pozycji, czekaj, bądź cierpliwy - to chyba najtrudniejsze w roli snajpera ASG.
Gear and other (sprzęt i inne)

  • Kup precyzyjną lufę - idź nawet w 6.01, kupuj kulki najwyższej jakości - i tak zużyjesz ich mniej. Zawsze używaj tych samych kulek tej samej marki. Nie potrzeba Ci 102371239 FPS. Wyciśnij ile się da ze swoich 550.
  • Dbaj o replikę, regularnie ją smaruj. Zawsze przestrzelaj przed akcją. Tak samo traktuj magazynki - niefajnie jeśli nie poda Ci taki kulki w ekstremalnej sytuacji. Często czyść lufę i chroń przed zabrudzeniem.
  • Kup w miarę dobry celownik z regulacją paralaksy, by krzyż nie rozmywał Ci się na małych dystansach. Nie będziesz używał do strzelania najprawdopodobniej zooma wyższego niż 6x. Zaopatrz się w flash killera / klapki na celownik. Miej zawsze wyzerowany celownik przed akcją. Naucz się ile klików powoduje jakie przesunięcie na dystansie 80,70,60,50 i 40m
  • Załatw sobie monokular / małą lornetkę
  • Jeśli spotter bawi się na poważnie, to niech sprawi sobie lunetę obserwacyjną. Jak jest kasiasty to dalmierz też
  • Weź ze sobą saperkę, taśmy camo, jutowy sznurek, jedzenie, wodę i wszystko co przyda Ci się do przetrwania przynajmniej przez 6h w dobrej kondycji i do zbudowania stanowiska snajperskiego. Jeśli wybierasz się w dłuższą misję, dokładnie zaplanuj ekwipunek.
  • Załatw sobie lekką płachtę z naszytą siatką/pętlami/taśmami. Powinna być o 25% dłuższa niż Twój wzrost i 25% szersza niż rozstaw ramion. Saperka + płachta + roślinność + dobre stanowisko + 2h czasu i jesteś absolutnie niewykrywalny (w granicach rozsądku ;))

Nie potrafię podać przepisu na sukces, ale mogę podać przepis na osiągnięcie porażki. Spróbuj zadowolić wszystkich.
Org: Golan Heights 1/2, Xin Quo Quan, FDTD, Silent Hill 1/2, Sparrow, WTF, Heat Wave, Insertion Point 1/2/3/4/5, NightOps, Cartel Wars, Trash Wars, IngressOps, Comm Interrupt
Awatar użytkownika
Stevo
Bunker Builder
Bunker Builder
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2788
Rejestracja: Pon Mar 26, 2007 4:56 pm
Miejscowość: Wapienica City
Ekipa: SGO

Re: Snajper - taktyka.

Postprzez magik » Nie Sty 30, 2011 4:15 am

Po pierwsze snajper musi zadbać o doskonały kamuflaż. Najlepiej dla niego jeśli przed walką wplecie w "siebie" a raczej swój ubiór okoliczną roślinność. Najlepszym jednak rozwiązaniem jest ghillie suit który można sporządzić z siatki maskującej oraz różnokolorowych, pociętych w paski worków z juty. Snajper musi także dbać o ukrycie repliki. Warto pomyśleć o osłonach antyrefleksyjnych na lunetę/kolimator gdyż Słońce lubi się odbić od szkiełka w najmniej spodziewanym momencie. Należy także zniwelować kształt repliki do tego stopnia by na pierwszy rzut oka nie przypominał on snajperki. Ludzki mózg dopiero po dłuższej chwili skapuje się co kryje się pod tą kupką liści z wystającym kawałkiem rurki, lecz wtedy już jest za późno. Kolejna sprawa to to by w miarę możliwości poruszać się jak najbardziej w cieniu i omijać otwarte tereny. Poruszać trzeba się powoli, na ugiętych nogach by być gotowym do zalegnięcia, warto także mieć opracowaną drogę ucieczki w razie gdyby temperatura na polu walki podniosła się do niebezpiecznego poziomu. Magazynki jakich powinien używać snajper to low i mid capy, chociaż najczęściej to nie kulki grzechoczące w magazynku zdradzają pozycje tylko głupi patyczek pękający pod butem. Opłaca się zaopatrzyć w dużą ilość wody oraz pozbawić się w miare możliwości wszelkich metalowych części gdyż one chrzęszczą/podzwaniają/obijają się i zaczepiają o wszystko a to bardzo utrudnia ciche poruszanie się. Trzeba też mieć opracowaną taktykę, upatrzone miejsce z którego dobrze widać wroga, ale trzeba też myśleć nad jego reakcją na odgłos strzału. Ważne jest także to aby strzelać w odstępach czasowych bo szybkie pojedyncze strzały jeden po drugim są prawie tak jak seria a po jednym strzale bardzo bardzo ciężko wykryć skąd padł strzał. To chyba na tyle, jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę rozwijać temat
"Jak wrócę do domu, ludzie będą mnie pytać: dlaczego to robisz? Wojna cię kręci? Nie odpowiem ani słowa. Dlaczego? Bo tego nie zrozumieją, nie zrozumieją, dlaczego to robimy, nie zrozumieją, że tu chodzi o kolegę - tylko to się liczy"
Awatar użytkownika
magik
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 34
Rejestracja: Nie Gru 19, 2010 2:26 pm
Miejscowość: 49°45'42.43"N 19° 2'52.56"E
Gadu-Gadu: 6827356

Re: Snajper - taktyka.

Postprzez beu » Nie Sty 30, 2011 9:26 am

Stevo napisał(a):[*] Dbaj o replikę, regularnie ją smaruj. Zawsze przestrzelaj przed akcją. Tak samo traktuj magazynki - niefajnie jeśli nie poda Ci taki kulki w ekstremalnej sytuacji. Często czyść lufę i chroń przed zabrudzeniem.

[*] Kup w miarę dobry celownik z regulacją paralaksy, by krzyż nie rozmywał Ci się na małych dystansach. Nie będziesz używał do strzelania najprawdopodobniej zooma wyższego niż 6x. Zaopatrz się w flash killera / klapki na celownik. Miej zawsze wyzerowany celownik przed akcją. Naucz się ile klików powoduje jakie przesunięcie na dystansie 80,70,60,50 i 40m


ad1) Raz porządnie złożona i przesmarowana replika, będzie działać dobrze, do czasu awarii, która bynajmniej nie będzie spowodowana tym, że gdzieś nie psikłeś. Z magami się oczywiście zgodzę. Podczas czyszczenia lufy zwróć szczególną uwagę by jej nie porysować. Niektóre z nich są bardzo miękkie, np Madbulle i możesz sobie zrobić więcej szkody niż pożytku.

ad2) Odnośnie paralaksy, można spotkać także inne opinie, np:
- "Paralaksa czy inne szmery-bajery w ASG są totalnie zbędne"
- "ustawianie paralaksy - no chyba ze masz zasieg liczony w setkach metrow i skupienie centymetrowe na tym zasiegu - wtedy owszem sie przyda. Ale do asg - zbedne."
(źródło http://forum.wmasg.pl/index.php?/topic/ ... ka-luneta/ )
Awatar użytkownika
beu
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2747
Rejestracja: Wto Sie 08, 2006 1:17 am
Ekipa: B.O.S
Gadu-Gadu: 4503196

Re: Snajper - taktyka.

Postprzez Stevo » Nie Sty 30, 2011 10:04 am

beu napisał(a):ad1) Raz porządnie złożona i przesmarowana replika, będzie działać dobrze, do czasu awarii, która bynajmniej nie będzie spowodowana tym, że gdzieś nie psikłeś. Z magami się oczywiście zgodzę. Podczas czyszczenia lufy zwróć szczególną uwagę by jej nie porysować. Niektóre z nich są bardzo miękkie, np Madbulle i możesz sobie zrobić więcej szkody niż pożytku.


W replikach gazowych akurat psikanio-smarowanie jest jak najbardziej polecane.

beu napisał(a):ad2) Odnośnie paralaksy, można spotkać także inne opinie, np:
- "Paralaksa czy inne szmery-bajery w ASG są totalnie zbędne"
- "ustawianie paralaksy - no chyba ze masz zasieg liczony w setkach metrow i skupienie centymetrowe na tym zasiegu - wtedy owszem sie przyda. Ale do asg - zbedne."
(źródło http://forum.wmasg.pl/index.php?/topic/ ... ka-luneta/ )


O dziwo w moim ułomnym celowniku nie zmieniając paralaksy rozmywa mi się "vision" na małych odległościach. Fakt faktem, że kręcę nią może w 15% zakresie. Być może w celownikach o stałym powiększeniu ten problem nie występuje? Nie wiem - piszę tylko na podstawie własnego doświadczenia.

Nie potrafię podać przepisu na sukces, ale mogę podać przepis na osiągnięcie porażki. Spróbuj zadowolić wszystkich.
Org: Golan Heights 1/2, Xin Quo Quan, FDTD, Silent Hill 1/2, Sparrow, WTF, Heat Wave, Insertion Point 1/2/3/4/5, NightOps, Cartel Wars, Trash Wars, IngressOps, Comm Interrupt
Awatar użytkownika
Stevo
Bunker Builder
Bunker Builder
 
Lata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwaLata członkostwa
 
Posty: 2788
Rejestracja: Pon Mar 26, 2007 4:56 pm
Miejscowość: Wapienica City
Ekipa: SGO


Wróć do Taktyka

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron